Mina planerade fotojobb för 2018:
(Fler tävingar kommer efterhand.) Önskemål om tävling skickas till [email protected], alternativt på min facebooksida Annie Horse Photographer/ Annie hästfotograf.
 
Hoppning
1 - 3 juni Citygrosshoppet i Växjö för ponny. Jag fotade på citygrosshoppet 2017 och det är en väldigt fin skog och åker precis intill banan som ger en fin bakgrund. Det är alltid roligt att fotografera ponnyekipage och Växjö ligger inom ett lagom avstånd. Växjöortens fältrittklubb arrangerar alltid bra tävlingar som går snabbt. 
(17-18 juni Högsby hoppning för ponny och häst) Det är väldigt roligt att fota i Högsby. Det är alltid väldigt uppskattat av arrangörerna och det var där som jag började fotografera + att jag känner många ekipage. Jag har utvecklats en del sedan mina första tävlingar och det skulle vara roligt att fota där igen. Nackdelen är att jag inte får in lika mycket pengar där som på andra tävlingar, även fast bensinkostnaden blir mindre och därför låter jag tävlingen stå inom parantes.
 
Börjes cup, 29-30 juni i Tingsryd för ponny. Jag fotade på denna tävling förra året och min gamla hopprtränare + favoritdomare dömde som gjorde att tävlingen rullade på snabbt. Tyvärr ösregnade det varje dag som jag fotograferade och tyvärr är bakgrunden inte den finaste runt paddocken.
 
Ponny SM 2018 i hoppning i Vetlanda från 18 till 22 juli. I år går SM på hemmaplan och självklart måste jag åka dit och fotografera lite. Jag funderar på att hjälpa till som funktionär halvdag och fotografera andra halvan av dagen. DET kommer lätt att bli den största fotograferingen under hela året.

WE
 
5 maj Lenhovda eller 27 maj Växjö. Jag fotade en WE tävling i Lenhovda 2017 och det tacksamma med att fotografera WE är att man inte har någon konkurrens. Det negativ är att det tar lång tid jämfört med hoppning. Jag har som måla att fotografera iallafall en WE tävling iår.
 
Dressyr?
Dressyr ligger mig närmst om hjärtat men tyvärr är det svårt att både tävla och fotografera samtidigt och jag har därför inte hittat någon dressyrtävling att fotografera än. Nackdelen med dressyr är att många tävlingar går inomhus och jag fotograferar i regel endast utomhus.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress