22 juli 2018

Bästa jobbet!

Allmänt

Idag har jag varit iväg på fotojobb. Från början tänkte jag endast fotografera för privat bruk men efter många förfrågningar från tävlingsryttare slutade det med att jag fotograferade ekipage (med tillstånd) och fick några beställningar. Många fina ritter men tyvärr väldigt dåligt uppförande av en ryttare som slet sin häst i munnen inne på banan och även satte sporrarna i magen. Hästen visade starkt obehag men ryttaren fick fullfölja ritten utan tillsägelse. Enligt mig var det verkligen inte okej beteende och jag hade önskat att domaren hade blåst av hen.. Vuxna människor som uppför sig värre än ponnyryttare har jag inte mycket respekt för. Det var såklart många ekipage som bjöd på harmoniska ritter och då är det riktigt roligt att kolla och fotografera. Det var länge sedan nu och jag känner verkligen att jag har saknat det. Kan fotograf vara det bästa jobbet? Kanske om man bortser från GDPR-lagen och personer som tar bilder eller inte har minsta förståelse för hur många timmar som ligger bakom en bild, inräknat körning, fotografering, redigering och uppladdning 


Bild från idag på lilla jag
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress