Idag var det dags att provhoppa mina små hinderstöd som jag har designat. Då jag inte direkt har någon talang i något praktiskt fick jag ta till lite hjälp med att kapa och skruva ihop stöden men måla gjorde jag på egen hand.12st stöd blev det totalt med 3st olika höjdalternativ. Jag blev väldigt nöjd över resultatet, inte minst färgkombinationen och vikten. Hinderstöden väger väldigt lite och är smidiga att bära, jag kan ta 4st åt gången. De kostade väldigt lite att tillverka, jag köpte bara hem lite färg och några skruvar då vi hade virke hemma. Att köpa 4st sockerbitar från hööks skulle ha gått på 650kr så detta blev mycket billigare och jag tycker nästan att mina cavalettistöd är smidigare. Det finns såklart förbättringsområden på dom men just nu fyller dom mitt syfte perfekt. 

Q hoppade gladeligen över studsen idag och travade fint över 5st cavaletti som jag även hade byggt upp. Jag ska bara försöka måla bommarna också så har vi en jättefin liten hinderpark. 

Han tyckte att han var finaste hästen i stallet idag. 
Katarina

Tjusiga! Jag har också hemmabyggda små hinderstöd, men mina går bommarna att riva. Om jag var du skulle jag nog ställa dina åt andra hållet, vända 180 grader så att bommarna kan trilla ner utan att välta hela stöden :)

Svar: Tack!
Jag hoppar såklart dom från andra hållet så bommarna trillar ner utan att hinderstödet gör det. =)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress