29 juni 2018

Sommarplaner

Allmänt

Jobbvecka 2 är över och nu har jag tagit helg. Jag jobbade endast mån - torsdag och har varit helt ledig idag. Jag fick även hjälp med hästen på torsdagen då pappa var snäll och kollade till vattnet, annars har jag varit hos hästen alla dagar innan jobbet. I onsdags kväll kände jag mig dock trött efter att ha varit igång från 8 på morgonen till 12 på natten, men att få sova ut och ta det lite lugnt i torsdags gjorde susen.
 
Idag red jag och Q ut och red mycket övergångar och tempoväxlingar. Ibörjan var det lite svårt att inte ta för mycket i handen när jag ville korta steget lite men i slutet fick jag till det och kunde rida i arbetstrav, korta steget, korta steget lite till och sakta av till skritt och likaså rida i arbetstrav och korta steget för att sedan fatta galopp. Jag jobbbade på samma sätt i alla övergångar mellan gångarterna. Han blev väldigt fin av arbetet och lite mer uppe i fronten. Han fick ett skönt bad efteråt och lite massage. Han var så gosig idag efter att jag hade varit ifrån honom EN dag. Imorgon ska jag bara till honom en för att kolla vattnet och på söndag tänkte jag hoppa lite då jag har "banpersonal" med mig.
 
Imorgon ska jag åka till Göteborg och gå på Liseberg hela dagen. Det ska bli perfekt väder, 20 - 23 grader och sol. Vi hoppas på att det inte är allt för långa köer. Jag kommer att sova över en natt i Göteborg och äta lyxig hotellfrukost söndag morgon (det absolut bästa med att bo på hotell) och sedan åka tillbaka till Småland och rida Q. 
 
Nästa helg ska jag på festival och helgen efter det ska jag åka till Falsterbo. Därefter har jag tre veckors semester som jag bland annat ska spendera med att jobba hos min morfar och kolla på Ponny SM i hoppning och självklart hälsa på min Albertino! Det är ett mirakel att jag kan sova om nätterna så mycket som jag saknar honom.. Under sommaren ska jag även bygga cavalettistöd. Jag har allt material som jag behöver hemma och skulle kunna sätta igång direkt men att göra en fin design som jag blir nöjd med kommer att ta veckor... Att komma igång med dressyrträningen med Q har jag önskat länge men då både bil och transport har varit sönder har det fått vänta. Nästa vecka kommer vår helt nya bil hem och då kan jag äntligen planera in några träningar. Jag hade lite panik över att jag skulle vara ledig i hela tre veckor innan sommaren men inser nu att jag inte behöver vara orolig över att jag inte kommer att ha något att göra. Det finns alltid saker att göra, allt ifrån längre utflykter till att mocka i hästhagen. 
 
Räknar varje dag som har gått sedan du flyttade ifrån mig </3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress