18 juni 2018

Vecka 25

Allmänt

Vecka 25 innebär min första arbetsvecka på nytt jobb. Jag hoppas, tror och vill att jag kommer att trivas där då tanken är att jag ska bli fast anställd nästa vår/sommar om jag inte hittar något likvärdigt företag i Alvesta kommun med likvärdig lön. Nu kommer jag att pendla till hästen i Alvesta varje dag från jobbet på annan ort eftersom Uppvidinge kommun erbjöd mig en månadslön på 5 000kr mer än Alvesta kommun. Jag kan inte tacka nej till lönen eller att bo kvar i föräldrarhemmet och betala mindre hyra än för en lägenhet i stan. Till hösten flyttar jag dock och vart jag tar vägen nästa sommar är oklart.
 
Måndag: jobb + uteritt med Q
Tisdag: jobb + Q ute + banan 
Onsdag: jobb + Q dressyrpass med bommar
Torsdag: jobb + Q promenad 
Fredag: MIDSOMMARAFTON - Q rids på morgonen
Lördag: Q markarbete / små hinder
Söndag: Q uteritt
 
Gårdagens markarbetspass innehöll några cavalettibommar och ett kryss som vi hoppade i både trav och galopp. 
Vita dressyrskydd till dressyrhästen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress