Idag har jag ridit tre stycken dressyrpass på tre olika hästar och tre olika banor. Först blev det ett dressyrpass i alla gångarter i ridhus. Ridhus är verkligen underskattat! Jag själv har aldrig haft lyxen att ha en häst uppstallad vid ett ridhus och avundas de med alla möjliheter som det ger. Därefter blev det ett ridpass med uppvärmning i skogen och lite på banan i skritt och trav. Det är härligt att nästan all snö har försvunnit i Växjö. Såklart är det tråkigt att det blir blött överallt men självklart är det bättre med flytande vatten än is. Sist ikväll blev det ett dressyrpass på min nalle. Vi värmde upp ute i skogen så gott det gick. Det är hård och djup snö där jag bor.. Sedan red vi i paddocken som är skottad men det blev mest skrittjobb. Det är alltför ofta jag hoppar över skrittjobbet (eftersom det är Albertinos starkaste gångart) men idag jobbade vi mycket med skritten. Han var jättefin! Ibland blir man lite hemmablind och inser inte vilken fin häst man har och framförallt vilket arbete man har lagt ner. Imorgon ska vi åka till ridhuset och då blir det ytterligare ett dressyrpass. Vårsäsongen är igång med dressyrtrim och allt som det innebär!
Längtar efter att få ha detta underlaget i paddocken. 

Josefin Nilsson

Jag kan bara hålla med dig det är verkligen lyx att ha tillgång till ett ridhus nära stallet :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress