Idag är det dags för årsdebebut och att debutera nytt program. Det är dock ungefär samma svårighetsgrad som det jag tävlat tidigare men det blir dubbelt så mycket att komma ihåg när man rider två program istället för ett. Jag tar med mig min egna Albertino och tävlar i Kalmar. Tävlingsplatsen tycker jag om då det är ett fint stort ridhus med cafeteria, ett mindre ridhus som framridning men med lika bra underlag. Förra gången var det dock inte speciellt proffsiga funktionärer. De harvade framridningen när klassen innan mig var avslutad och jag var första startande i nästa klass. Jag kunde inte rida fram så länge som jag ville och kunde inte fånga upp Albertinos form så mycket som jag hade velat då jag kortar upp den succesivt under framridningen. Väl inne på banan hade funktionärerna glömt att ställa fram bokstäverna så det var inte helt oproblematiskt att veta vart man skulle lägga volterna m.m. Efter ritten sa jag till om bokstäverna och då ställde dom iordning det. Jag hoppas att funktionärerna är lite proffsigare idag. Det känns som att de har tänkt till i startlistan iallafall. De som startar LB:1 och LB:2 har fått sena starttider i LB:1 och jag antar det är för att vi ryttare och hästar skall få mindre väntetid, eller så hade de bara tur med lottningen. Jag startar inte först i någon klass vilket är väldigt skönt. 

Målet är att få en bra känsla under både framridningen och på tävlingsbanan. Jag hoppas att Albertino inte är stel fast det är minusgrader och relativt lång restid. 
 
Tävlingsplanering:
13:20 packa transporten med träns, sadel, o.s.v. 
13:45 rykta, knoppa & fixa Albertino
14:45 lasta
16:30 urlastning
16:40 framridning
17:14 Starttid LB:1
Lastar in mellan klasserna
18:45 urlastning till andra klassen. 
18:55 framrdning
19:18 Starttid LB:2
 
 Favorittävlingskompisen
Nora bååth

Dressyr är superkul men så himla drygt att tävlingsdagarna blir så långa :)

Svar: Chauffören brukar också säga så, själv tycker jag bara att det är roligt! Fler timmar gör att jag hinner se fler ekipage, dricka mer chokladmjölk ;), inte stressa utan mer utav allt! Såklart drygt för de som inte är lika entusiastiska nu när det har kommit någon decimeter snö och är kallt m.m.
Önskar dig en bra dag, kram <3
Annie Johansson

Moen

Vilken fin häst! Jätte intressant blogg 💖

Svar: Tack❤
Annie Johansson

Ina

åh jättefin häst! Bra blogg! 👌💕

Svar: Tack 😘💖
Annie Johansson

Fröken Rödlök

Hoppas det blir en bra tävlingsdag :)

Svar: Tack! Önskar dig en bra dag🌟
Annie Johansson

Alexandra

Ha en fin dag

Svar: Tack, detsamma💖🌟
Annie Johansson

Alexandra

Ha en fin dag

Svar: Tack, detsamma 💖🌟
Annie Johansson

Sanna

Men vad spännande med tävlingar! Jag ska börja tävla i kanin hoppning och märker där att dagarna är otroligt långa men jag håller mig dig väldigt roligt då man hinner se en del😊

Svar: Roligt! Lycka till på kommande tävlingar 😊👍
Annie Johansson

Jaqueline

Lycka till idag ! :)

Svar: Tack! 😘❤
Annie Johansson

Miss Jennifer

Så fin :D

Svar: Tack!! 😁😍😍
Annie Johansson

Erica

Så spännande & kul med tävling 😍

Emma

Fin häst

Emma

Fin häst

Svar: Tack! 😍❤
Annie Johansson

Erica

Så spännande & kul med tävling 😍

Svar: Ja speciellt när det går bra ;) 💗
Annie Johansson

Michelle

Kul 💕

Svar: Ja😁💕💓
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress