Jag tror att det i allas liv finns både medgångar och motgångar och en balans mellan dessa. Denna jämnvikt mellan positiva och negativa händelser är människan oförmögen att styra över.  Är du med om en positiv händelse idag kommer du per automatik få uppleva en negativ situation därefter. Jag tor även att det finns en balans mellan att vara lycklig och olycklig. Lika mycket sorg som du känner kommer du att få känna glädje längre fram i livet. Har man aldrig mått riktigt dåligt är man ej kapabel att känna fullständig lycka och vice varsa. 
 
Just nu i mitt liv går det väldigt bra med skola, jobb och hästarna. Jag är väldigt tacksam över att jag aldrig haft en ordentlig svacka i ridningen med sjuka hästar eller liknande utan ridningen har alltid gett mig mycket energi och kärlek tillbaka. Klockan 9 idag satt jag uppe på Qs rygg för att ta en härlig uteritt i skogen. Jag kom mer naturligt ner i sadeln idag än vad jag har gjort tidigare och kände mig mycket mer följsam. Vi red skänkelvikningar tvärs över grusvägarna och galopperade uppför backarna i strålande sol och närmare 20 grader. Jag bar med mig en härlig känsla under hela ridturen trots att en skogsmaskin blockerade hemvägen för oss. Skolan går över min förväntan precis som förr och att få jobb har jag uppenbarligen inte heller några problem med.
 
Det som går sämre i mitt liv just nu är bland annat relationer till människor. Just nu orkar jag inte umgås med människor, inte ens min närmsta vän.. Jag är en väldigt introvert människa men värderar såklart mina kompisar högt ändå. Ibland behöver jag perioder med mig själv och just nu är det en sådan period. Jag har även lite problem med att hitta en lägenhet, men det verkar nästintill omöjligt för alla idag. Jag har denna veckan även lyckats ta sönder 2 bilar. Det är en del på min BMW som har gått sönder och behöver bytas. Visserligen är det en liten och billig del men just nu är den inte i körbart skick. Jag lånade därför en bil in till stan idag som jag såklart lyckades köra punka på, påväg till Kalle, häst nummer två. Det hade varit behagligt och avslappnade om livet alltid gick som planerat men livet är uppenbarligen inte utformat på detta sätt och man måste alltid vara beredd på motvind. Sålänge hästarna är friska och bjuder på härliga ridpass får bilarna gå sönder så mycket som krävs för att livet skall behöva komplettera upp med bättre stunder som exempelvis fina hästar. 
 
 
På bloggen delar jag ofta med mig av bra händelser som bra tävlingsresultat och en positiv inställning inför framtida utmaningar med hästarna. Även fast alltid är väldigt nöjd och glad över hästarna så innebär det inte att livet utanför går lika problemfritt. Lika mycket lycka och kärlek som jag känner till hästarna, lika mycket sorg och hat känner jag till annat i mitt liv. Tänk på det nästa gång ni hävdar att jag aldrig har varit med om en motgång i mitt liv eller svävar på rosa moln helt ovetande om verklighetens utmaningar. Lika mycket framgång som en person har, lika mycket motgång har den också och därmed förtjänar alla sin framgång oavsett om man är öppen med sina motgångar eller ej. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress