Igår var jag iväg i Vetlanda och red Albertinos och min sista tävling. Det var strålande solsken  och 20 grader varmt i skuggan. Tino kan bli påverkad av värmen och kännas lite trött vilket var exakt vad som hände igår. När jag red fram till första klassen var han väldigt lösgjord och jag la allt fokus på att få honom lösgjord. Väl inne på banan var han fortsatt fin i formen och avslappnad men taggade inte till som han brukar. Han tog inte för sig lika mycket i mellantraven och mellangaloppen som han brukar. Dock fick han 6,5 på mellantraven och gångarterna och såg fin ut på filmerna men känslan var något helt annat. Första klassen var en clearround och såklart fick han en rosett. Till nästa klass fick vi vänta i tre timmar. Jag ledde runt och betade honom mellan klasserna och såklart fick han dricka en massa vatten. Tino brukar inte vilja dricka på tävling men igår drack han en halv spann. Jag var lite rädd för att Albertino inte skulle ha så mycket ork kvar i andra klassen. När jag red fram honom gjorde jag flera övergångar och efter 15min var han precis lika taggad som vanligt och utstrålade energi och power. Väl inne på banan kunde jag fokusera på att rida varje väg så korrekt som möjligt då takten och formen satt. Tyvärr blev den ena travvolten felplacerad och därför fick vi en 6a istället för en 7a på den. Annars var det ingen miss och Albertino bjöd till och gjorde sitt bästa inne på banan precis som vanligt. Jag fick beröm från funktionärer och tävlande att han gick fint. Det var även någon som undrade om han hade vit teckning i pannan eller om han var lite äldre och när jag svarade att han var 23 så trodde hon knappt på mig. Vi slutade på en andra plats och jag fick beröm av domaren som tyckte att jag red bra!



Albertino är den roligaste tävlingskompisen som man kan ha. Han gör alltid sitt bästa och är så okomplicerat lugn på tävlingsplatser och har alltid 100% fokus på ryttaren. 


Anonym

grattis :)

Svar: Tack!
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress