15 maj 2018

Vecka 20

Allmänt

 Såhär började min vecka:

På måndagmorgonen red jag ett dressyrpass på Kalle med cavaletti och travbommar. Hela våren har jag börjat varje vecka med ett ridpass på morgonen och jag har gillat det skarpt. Jag hade även ett telefonmöte med min läkare som skrev ut ny medicin till mig. Jag är inte jätteförtjust i mediciner men eftersom jag testat diverse andra behandligar var jag villig att testa medicin nu. Därefer hade jag ett till möte och efter det blev det direkt hem till Albertino för att rida ett pass med honom. Han fick trava över cavaletti och även hoppa studs. Han blir väldigt lösgjord av det och tycker det är superkul med studs vilket han är riktigt bra på. Jag fick Albertino riktigt fin igår och perfket i galoppen.
 
Idag, tisdag blir det en day off. 
 
Onsdag har jag skrivning hela dagen och missar därför dressyrträningen med Q. Lite typiskt när det är programridning på söndag men när jag har ridit programmet själv har det känts bra. Målet på programridningen är endast att ta oss från start till mål. Förhoppningsvis kan jag påverka och komma till ridning i programmet också.
 
Torsdagen är jag ledig och ska spendera den med att städa m.m.
 
Fredag ska jag in till stan på morgonen och sedan förbereda inför helgens tävling. 

Lördag ska jag iväg på tävling i Vetlanda och rida 2 LB:1or. Det är utomhustävling så jag hoppas på att det inte blir något regn.

Söndagen bjuder på programridningen med Q. Vi rider en LB:2.
 
Jag längtar till sommaren då jag har mycket mer tid över till vännerna och hästarna. 
Islycka

vad härligt det ser ut med helt gult i hagen bakom

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress