24 november 2017

Fina Albertino ☆

Allmänt

Albertino har varit jättefin de senaste passen. Igår red vi över bommar, cavaletti och hinder vilket Albertino tyckte var jätteroligt och jag med då han var väldigt lydig. Jag hade lite svårt att hitta en bra takt i början, speciellt över travbommarna där Albertino vill springa på. När jag försökte bromsa lite i början blev det halt och när jag släppte fram igen blev det springit men efter några gånger hittade vi en bra takt över bommarna. Det är så roligt när vi kan ha roligt ihop under ridpassen. Jag försöker att variera och göra det roligt för Albertino men han vill helst själv bestämma vart och hur vi ska rida. Som jag skrev i förra inlägget så tröttnade Albertino i söndags på att rida ut och istället har vi hållt oss till banan som han just nu tycker är roligare. Det bästa hade varit att Tino själv kunde planera upp sina träningspass men nu när tävlingssäsongen är över och julvilan är på ingång har det inte så stor betydelse vilka dagar/veckor han gör vad + han är 22år och därför är det absolut viktigaste för mig att han fortfarande tycker att det är roligt att arbeta ihop med mig. ♡ Idag blir det ett pass på banan igen och så tänkte jag lite skritt ute om Tino tillåter det. Min homie ska få testa på att rida honom. Jag hoppas att Tino är snäll mot honom... Han kan ha väldigt starka åsikter om vem som får vara nära honom, röra honom och speciellt rida honom. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress