28 oktober 2017

Höstsol ❦❧

Allmänt

 
 
Idag red jag ut Albertino i den fina höstsolen. Han hade väldigt mycket energi idag då veckans ridpass inte har blivit lika många eller lika ansträngande som planerat. Ibland kommer livet emellan och kastar omkull ens välplanerade veckoscheman. Denna vecka har vi ingen tävling inplanerad och Albertinos kropp kan må bra av att få lite lugnare perioder då och då. Lite tur i oturen skadar aldrig. Även fast Albertino hade en hel del överskottsenergi tänkte jag att jag skulle klara av att rida ut med honom en sväng då han har varit lydig de senaste uteritterna. De första 1500meterna gick bra, ända tills Albertino hoppade ner i diket på ett par röksvampar. Albertino fick såklart panik när det kom "rök" under hans hovar och han var därefter väldigt spänd och tittig. Vi skrittade några meter till för att sedan vända hemmåt och rida i paddocken. När vi kom hem började han direkt att slappna av och jag kunde rida ett riktigt fint dressyrpass på honom. Jag kunde sträcka ut halsen och ryggen helt i galoppen och han var följsam och mjuk i kroppen. Dagens pass blev inte så långt då jag hade i åtanke att Tino har fått några lugna dagar. En del av mig tror att konditionen och styrkan försvinner helt på ett par dagar, samtidigt som en annan Annie vet att en häst kan stå avställd i 2 veckor utan att förlora några muskler. Tino var såklart inte det minsta svettig efter dagens pass och imorgon ska jag våga mig på att rida ett längre och mer ordentligt pass.

Resterande av denna dagen ska jag blandannat träna dressyrpgrogram vilket jag gör bäst genom att springa det.;) Jag behöver även fixa några dokument och skriva ihop lite annat på datorn. Det blir mycket skrivande på datorn idag så jag hoppas att solen snart kommer fram igen så jag kan gå ut en sväng men just nu regnar det. 


Ha en fin lördag nu så hörs vi imorgon! ❤
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress