Idag ska jag och Apollo testa på att hoppa lite. Jag har aldrig hoppat honom tidigare, inte ens på provridningen då jag endast köpte honom som dressyrhäst. Jag har sett filmer på när han hoppar och han hoppar väldigt fint och verkar tycka att det är roligt. Idag ska vi hoppa hela 50cm haha så det blir mer markarbete med lite bommar, cavaletti, studs och hinder. Jag tycker verkligen att det är jätteroligt att hoppa gymnastikhoppning och det är även väldigt bra för att bygga upp styrka. Jag tänkte sätta upp fem cavaletti på en långsida och två studs pluss ett kryss på den andra långsidan. Det blir enkla linjer med exakta avstånd så jag hoppas och tror att vi kommer att lösa det bra. Efter Apollo ska Albertino också få gå samma övning. 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress