5 februari 2018

Välkommen vecka 6

Allmänt

Godmorgon!

Förra veckan blev inte den mest lyckade med sjukhusbesöket som ledde till akutläkaren.. Dessutom lyckades jag köra av vägen med min BMW och Kalle tappade sin sko. 

Denna veckan inleder med fantastiskt fint vinterväder. Sol, snö och 11 minusgrader. Jag kom till stan i tid utan att köra fast eller behöva bärga bilen. Det dagen har att erbjuda är ett ridpass på Kalle och ett eftermiddagsmöte. Nu på morgonen skall jag svara på några mail angående medryttare till Tino, jobb och bostad. Jag söker alltid de flesta jobb som jag kommer över då jag alltid får höra hur svårt det är att få ett jobb. Det gör att jag sätter mig i en situation där flera företag erbjuder arbetsintervjuer och jobb. Kanske är det ett ilandsproblem men jag har alltid sådan beslutsångest. Det finns flera bra jobb i stan men avståndet är såklart en nackdel. Valet blev i vilket fall Profilgruppen, ett företag i min hemkommun som är väldigt ivriga med att anställa mig. Jag kände mig väldigt välkommen och arbetsintervjun gick mer ut på att de sålde in företaget till mig än att jag skulle sälja in mig. Det är skönt när företag kan köra med öppna kort och säga rakt ut att de är väldigt intresserade. 

Veckan innefattar även dressyrträning vilket såklart är veckans höjdpunkt. Jag måste även forsätta leta bostad till höst. Jag kollade runt lite i helgen och av en slump så säljer min kompis sin etta på önskad ort så jag oroar mig inte över att jag inte kommer att få bostad. Jag tänkte även lägga upp min tävlingsplanering för våren som jag har utökat. Det känns som att livet flyter på väldigt bra nu med jobb, utbildning, hästarna, vännerna o.s.v. Härlig känsla! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress