Igår åkte jag och Q iväg för första gången till min tränare. Han gick snällt på transporten och stod som ett ljus hela vägen. Lika snäll var han även vid utlastning och sadling. Under träningen var han positiv och pigg och min tränare tyckte att han var väldigt trevlig, vaken utan att stirra upp sig och genomsnäll. 

Under träningen jobbade vi med mycket halvhalter och yttertygel, även min sits och övergångar. Jag måste komma ner i sadeln, våga lätta på innertygeln och följa med i Qs rörelser för då går han ju riktigt fint! (Inte för att han inte är fin annars som min tränare sa;) ) I avsaktningarna ger jag ofta för stora hjälper så om jag tänker att vi ska sakta av från galopp till trav tror Q att jag menar skritt.. Likaså när jag börjar planera en halt så stannar Q för dom små hjälperna, innan jag ens har börjat rida in i halten. Han är väldigt lydig och uppmärksam på mina hjälper så jag måste sluta vara för överydliga och endast rida med små snabba hjälper. Lättare sagt än gjort men vi är på god väg med många bra tips! 

Jag tycker så mycket om att träna för min tränare! Hon talar ett språk som jag förstår och när man får berömm vet man att man verkligen har gjort något bra. 
Så glad och tacksam över att jag får träna denna hästen. Det är extra roligt när man ser att han har börjat sätta mer muskler bak. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress