..för varje dag som går. 

Förra torsdagen hoppade vi för första gången med tränare. Väldigt låga hinder men ändå kände jag mig som en ren nybörjare i hoppsadeln. När jag kom ihåg att ha blicken dit jag skulle och lätta i handen fick vi ändå till en bra avslutning på passet. Q tycker väldigt mycket om att hoppa och bjuder alltid ärligt på hindren. Det är "bara" mellan hindrena som jag måste komma till mer ridning. 

På grund av värmen och hårt underlag har skona inte varit i toppskick och därför har jag mestadels ridit i ridhuset i söndag, tisdag, onsdag och idag torsdag. Vi har skrittat fram och av ute men annars har vi ridit på banan. Q tycker det är lika roligt att gå på banan varje dag men det ska bli skönt att få byta miljö imorgon. I tisdags red vi ett dressyrpass och jag red riktigt bra. I onsdags blev det ännu ett dressyrpass där jag red något sämre men Q gick något bättre. Idag hoppade vi (eftersom han var nyskodd) och jag blev faktiskt nöjd med alla språng. Jag försökte göra det så okomplicerat som möjligt och bara tänka på vägen och min position och hand. Vi hoppade en linje på meddelinjen som var ett räcke med ett galoppsprång till en studs bestående av 3 hinder följt av ett galoppsprång till ett räcke. Jag hade även satt ihop en båge med 2 räcken och vägarna och flytet blev så mycket bättre idag än förra hopp-passet. Jag höll det enkelt idag och övertänkte inte och försökte inte göra det perfekt utan endast så bra som möjligt.

Imorgon ska vi ut en sväng på de fina ridvägarna. Jag längtar! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress