23 maj 2018

Hyreskontrakt

Allmänt

I måndags var jag på visning av en etta i centrala Ljungby. Den var fräsch och förvånatsvärt stor med en relativt billig hyra. Flertal lägenheter på markanden har haft en hyra på över 4 000 kr så att hitta en lägenhet under 3 000 kr/mån är jag nöjd med. Igår skrev jag på kontraktet och kommer att flytta in efter sommaren. Tills dess söker jag möbler. Har ni något litet köksbord med stolar, en soffa m.m. till salu hör av er. Det kommer att bli så skönt att ha gång- och cykelavstånd till allt. Jag kommer att få köra 30minuter till hästen (som kommer att stå utanför Alvesta). Det kommer inte bli långa sträckor att pendla som nu under vardagarna. Jag funderar på att jobba varannan helg i Åseda och kommer såklart att få pendla drygt en timme till föräldrarna och pojkvännen på helgerna vilket jag redan gör till och från hästarna idag. 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress