16 oktober 2018

Mysig höstkväll

Allmänt

Det är inte så många kvällar man hinner tända ljusen och bara vara i lägenheten. Det är alltid något som man har fullt upp med, antingen hästarna, plugget eller jobbet och självklart även städningen av lägenheten som man alltid ligger efter med. Idag har jag dock fått städhjälp. Mitt stora diskberg är nu försvunnet. Jag har en ful ovana att diska först när det saknas en ren uppsättning av det som jag behöver. Jag har även fått golvet dammsugt och moppat. Nu vågar jag knappt vara i min lägenhet då jag är rädd för att stöka ner igen... 

Hästarna har fått komma ut och motioneras idag. Q red jag ut med i alla gångarter och jag jobbade med övergångar i massor. Jag gillar den naturliga frammåtbjudning och energi som man får vid uteritter. Jag och Q ska iväg till min tränare Tina och rida program på lördag. Det blir höjdpunkten på veckan. Albertino fick ta några språng på banan vilket han tyckte var jätteroligt. Han kommer förresten att få flytta till mina föräldrar i helgen då han inte trivs med alla människor och djur som rör sig i stallarna och dessutom har jag inte möjlighet att vara i stallet nästintill varenda kväll.. Jag kommer att få en timmes extra restid men samtidigt bara behöva vara i stallet en gång om dagen och inte behöva passa ihop det med insläpp. Jag är ingen kvällsmänniska utan föredrar att vara i stallet tidig eftermiddag. Albertino kommer att få gå på lösdrift och sköter därmed in- och utsläpp själv och jag kommer att få hjälp med utfodringen.

Jag hade en kort pluggdag idag och likaså blir det imorgon. Jag tog faktiskt Linns ridpass imorgon då jag kände att jag hade så mycket tid över och självklart vill spendera den med min häst. Jag fick tillbaka mitt resultat på konstruktionen som vi hade skrivning i förra veckan och jag var endast ett poäng ifrån maxpoängen (vilket var ett slarvfel) och känner inte att för att lägga ner någon tid eller energi på att överplugga mina kurser när jag har fina resultat i alla. Det är då bättre att lägga sin tid på sådant man tycker är mer givande, exempelvis hästarna. Självklart är skolan väldigt viktig men jag har inga planer på att bli konstruktör och kan inte höja mina resultat mer. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress