29 september 2018

Dressyrträning 1.0

Allmänt

Idag har jag och denna fina killen tränat. Jag har hittat en jätteduktig ny tränare som kan komma ut och instruera oss varannan vecka. Hon har sammarbete med min gamla tränare Tina och är också dressyrdomare med samma tänk. Det passade oss väldigt bra. Vi fick rida mycket lösgörande och förvänd galopp. Vi galopperade på en åttvolt och Q råkade byta på diagonalen till den förvända volten. Jag var lite för otydlig med att det inte skulle vara ett galoppombyte. Han blev väldigt sprallig och glad efter galoppbytet och visade upp en serie med galoppbyten och tyckte att han var världsbäst. Förutom det gick träningen bra och jag fick koll på yttersidan och hela Q. Nu ska jag bara ta tag i att träna upp min bålstyrka så att jag snart kan sitta ner ordentligt på honom! Det bästa med träningspasset var helt klart berömmelsen för min fina, stilla hand och skänkel. 
Vita lindor fick det bli idag. Tyvärr har jag ingen film från passet. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress