Idag har jag äntligen fått mitt hår klippt. Jag har inte varit hos frisören på många månader på grund av att jag haft roligare saker för mig att lägga min tid och pengarna på. Mitt hår har dock varit otroligt trassligt och slitet senaste månaden och idag efter skolan gick jag därför till frisören och klippte av hela tio centimeter. Det bev en stor förändring. Jag älskar att ha långt hår så man kan göra uppsättningar men långt hår kräver att man tar hand om det. Från och med nu tänker jag klippa håret var åttonde vecka, sova med fläta och duscha ur hårprodukter som exempelvis hårspray inom 12 timmar. Att klippa sig var sjätte månad och gå runt med skitigt hår under en ridhjälm i flera dygn ger inget friskt eller fint hår. Det är jag numera ett levande bevis för. Det är skönt att ha friskt och lent och fint hår igen! Extra lyxigt att jag bor hundra meter från stadens bästa frisörsalong. 
Nu ska jag avsluta mina kvällstudier, fastän det är så roligt med mekatronik måste man sova så man är pigg till morgondagens mekatronikkurs. Imorgon ska jag även till stallet och både Albertino och Q ska ridas. Vilken härlig morgondag jag har framför mig! Godnatt❤
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress