15 september 2018

Sovmorgon

Allmänt

 
 
Idag unnade jag mig själv en sovmorgon och steg inte upp innan åtta. Efter några dagar i Stockholm med mycket människor och stress känner jag att jag behöver ett helt dygn för att återhämta mig och inte vara irriterad på varje person som vill kommunicera med mig. Att resa till städer tycker jag är roligt samtidigt som jag får bevisat för mig hur mycket jag ogillar storstäder då det bara suger energi ur mig. En småstad som Ljungby har mer utbyd än jag efterfrågar och dessutom kan jag gå till affären utan risk för folkmassor och att bli knuffad.
 
Förmiddagen kommer att bestå utav plugg. Jag ska lyssna av en intervju och anteckna det viktigaste som tids nog skall föras in i en rapport. När den uppgiften är klar ska jag räkna lite. Till lunch tänkte jag laga lasagne och frysa in i matlådor. Igårkväll lagade jag tacos så kommande vecka har jag massvis med matlådor med tacos och lasagne. 

Kvällen spenderas i stallet. Albertino och Q ska få varsitt lösgörande pass på banan. Båda ska hoppa imorgon, Albertino och jag på bortaplan och Q och hans ordinarieryttare på hemmaplan. Jag hoppas att det inte regnar imorgon så Albertino vågar sig ut på hoppbanan. Jag ska putsa till Albertinos saker och packa allt ikväll så jag räknar med en sen kväll i stallet. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress