3 januari 2019

Mål 2019

Allmänt

Gott nytt år bloggen!
 
Jag hoppas att ni har fått en fin början på det nya året. Själv har jag startat året med massor av timmar i stallet vilket är helt perfekt.
 
Jag har inga nyårslöften, däremot har jag satt upp några mål som jag tänkte dela med mig av.

  • Stå upp för mina åsikter, jag tycker om att förmelda mina åsikter men när jag gör det förklarar jag mig ofta väldigt mycket för att ingen skall ta illa upp. Det finns alltid någon som hittar något fel och jag måste känna mig bekväm med de åsiker som jag skriver ut. Jag vill kunna ta kritik för vad jag tycker och tänker utan att ta illa vid mig. Alla har olika åsikter och det är helt okej. Mindre försvar och mera åsikter på bloggen!

  • Mindre mobiltid, jag tänker inte använda mobilen när jag är upptagen med annat. Till exempel inte skriva med vänner under tiden som jag pluggar eller bloggar. Jag vill fokusera helt på en sak i taget. Ibland tycker jag att jag ger mobilen för mycket fokus. Det är det slut med för detta året!

  • Mindre godisätande, jag kan inte komma på en bra anledning till varför man ska äta godis. Dessutom tycker jag att en fika eller efterätt är mycket godare. Detta året har jag som mål att endast äta godis en helg i månaden. 

  • Ta min examen, självlart ska jag ta min examen till våren och därefter även skaffa mig ett jobb. Jag längtar dit samtidigt som jag önskar att jag kunde vara student lite till. 

  • Apollo vill jag ta till LA-nivå till hösten. Planen just nu ser ut sådan att vi börjar träna i februari och åker ut på programridningar och pay and rides under året. Tävlingsdebutera vet jag inte om vi gör då det är dyrt med licens och vi behöver nog ett år på oss att lära känna varandra på banan innan vi kan börja sätta upp resultatinriktade tävlingsmål. Det är såklart svårt att säga om det tar ett år innan vi är redo för tävling eller kanske flera år eller några månader bara. 

  • Albertino kommer jag inte att tävla med detta året. Jag hinner inte åka ut och tävla med två hästar tyvärr och jag känner att vi två är klara med tävlandet. Han hade nog gärna tävlat mer men jag har tyvärr inte hittat någon ryttare till honom så han kommer att pensioneras från tävlingsbanorna. Han blir 24år gammal nu så det känns ändå okej att han mestadels bara får gå hemma. Jag kommer fortfarande att rida han ungefär fem dagar i veckan, varierat med dressyr och hoppning på banan och självklart utreritter. Vi ska bara ha roligt ihop detta året och målet är att hålla honom motiverad, positiv och frisk. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress