Idag skulle jag egentligen tränat med Albertino. Tyvärr blev det inte så då min ridinstruktör blev magsjuk igårkväll. Hatar att vara magsjuk och känslan av att spy när man är tom i magen eller bara har 1dl vatten att spy upp, usch! 
Vi ändrade lektionen så jag ska träna imorgon klockan 11 istället. Är super taggad.

Jag red Albertino idag och han var fin. Kändes väl igenomriden , synd vi inte tränade idag. Allt verkligen stämde och funkade så bra. Förutom att han blev rädd för haglet , men sånna smällar man får ta när man rider utomhus. 
Jag red han mest i skogen men tog 20 minuter på banan. Vi flyttade träningen ikväll så jag red inte igenom honom jättenoggrant eftersom jag inte visste i eftermiddag att jag skulle träna imorgon.
Hoppas att träningen går bra ändå. Känner att vi är mer än redo för den.

Jag red Bella ikväll, faktiskt i dagsljuset när klockan var halv 7. Idag var hon inte på toppenhumör. Lite lat och ofokuserad. Först gick hon inte fram. Sen när jag fick fram henne började hon bralla runt. Ni skulle sett henne, hon hoppade och galopperade en gång så jag höll på att ramla av. 
Ägaren Lena kom ut och hjälpte mig med henne. Gav mig tipset att rida mycket små volter och inte ge henne en hel kortsida att bli ofukuserad på. Efter ett tag och mycket envishet från min sida så fick jag hela hennes uppmärksamhet. Sista kvarten brakade hon inte runt något utan travade och galopperade i en fin form hela tiden. Fick jobba stenhårt men det är så värt det när man får fram rätta känslan. Och det som är roligt med ridningen är när man får kämpa men då når sitt mål.

Nu ska jag sova. Vill vara så utvilad som möljigt inför morgondagens träning. Syrran ska filma så jag kommer lägga upp någon liten video. Trevlig kväll & godnatt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress