Idag red jag och Albertino äntligen ut. Väldigt härligt i solskenet. Pappa hängde med och sprang så det var inga större problem att rida iväg med Albertino. Fiona gnäggade dock och saknade såklart sin kompis lite men Tino brydde sig inte så värst mycket. 

Albertino var lite lagom pigg när vi red iväg. Bjöd frammåt och var pigg men jag kunde bestämma tempot.
När vi red hemmåt blev han jätte ivrig och HET. Galopperade lite på stället till en början men tillslut fick jag ner honom i skritt(takt). Så vi taktade, travade och galopperade hemmåt. Han var lydigt men jag fick faktiskt inte ner honom i skritt. Istället så blev det små korta travsteg nästan på stället. Han gör halt jätte lydigt men det finns inget mellan halt och galopp för honom ibland. Ivrig ponny som bara älskar att rida ut och springa fort i backarna.

Här försöker jag få Albertino att stå stilla en lite längre tid när pappa fotograferade.



.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress