Det har varit ett riktigt bra tävlingsår för Albertino och mig.Jag räknade ut att medelprocenten för oss bland alla starter i år är 66,85%(!). Då har jag inte har räknat med pay&rides eller klubbtävlingar utan endast resultat från TDB och equipe. Vi har två st tävlingar med resultat på 69% (i LB:1). 
 
Målen för 2017 var att rida ihop 70% och vara med på NF SM. Vi red aldrig ihop 70% och tyvärr blev det inget NF SM med tanke på avståndet. Jag är dock väldigt nöjd med att vi red ihop 69% med missar så mer finns att hämta! Och istället för NF SM blev det distriktmästerskapen som slutade med rosett. Jag har även lärt mig att inte åka iväg för långt med Albertino då tävlingarna med längst geografisk sträcka från oss gav sämst resultat då Tino, 22 år gammal blir stel av att stå i transporten mer än en timme. Det är något man måste testa för att se vad som fungerar.
 
Många segrar har det blivit iår!
I mars gjorde vi vår första start 2017 och det blev dryga 68% och seger.
 
 
Sedan I april blev det en till seger, tyvärr låga procent av domaren men det var ju lika för alla. Jag är väldigt nöjd över ritten och hade en fin känsla hela vägen.
 
I maj var det klubbtävling som slutade med 69% i LB:1 och seger. Vi fick även med oss 67% på LA:1 där vi red en clear round.
 
I juni blev det seger i division 3 finalen i Blekinge. 67% blev resultatet på vår debut på gräs.
 
På hösten blev det blandade resultat då Tino var väldigt spänd på vissa tävlingar... Jag började även åka till tävlingar lite längre bort vilket gjorde att han blev stel.
 
Vi tränade på och hittade en väldigt fin och rund form. 
 
Vi red ihop 69% på hemmaplan i slutet av året.
 
Bilder från sista tävlingen där det blev en del missar men ändå red ihop dryga 66%.
 
 
Jag har också detta år gjort min tävlingsdebut på storhäst där det blev för många missar men ändå dryga 60%. Bästa Kalle räddade situationen:
Vår första (och faktiskt enda) dressyrträning hos Bisse:
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress