31 januari 2017

Film!!!

filmer

 
Ursäkta den dåliga kvalitén på videon, jag lovar att ladda kameran till nästa gång!

Ridpasset började med att jag joggade fram Albertino och då gör vi mycket sidförande övningar som skänkelvikningar. Vi red även åttvolter och övergångar. I galoppen red vi 10meters volter.

Vi red igenom dressyrprogrammets olika delar flera gånger. Jag red om säkert inridningen hundra gånger innan jag blev nöjd. Alla var raka och i halten så stannade han parallellt med frambenen nästan alla gånger. Det jag inte var riktigt nöjd med var energin. Ibland blev det väldigt lugnt o fint steg men dålig energi och ibland blev det bra energi men inte ett lika fint steg. Hårfina skillnader dock som antagligen ingen mer än jag känner uppe på ryggen. Alla andra delar gick fint. Jag gjorde om 15meters volterna i galoppen några gånger så de blev 100% perfekt. Det som vi fick traggla lite på var övergången från mellangaloppen till arbetsgaloppen men sedan satt det också. Mellantraven i programmet var det jag kände att jag hade mest självsäkerhet i.
Bild från idag. Tino hjälper till att plocka fram hindren igen efter ridpasset.
Nicole

Åh så duktig du är!
Jätte fin häst :)

Svar: Åh tack <3
Annie Johansson

Natalia

Ska söättta mig o kolla :D

Svar: Hoppas du gillar filmen! :)
Annie Johansson

Erika

Så himla fint det ser ut! <3

Svar: Tack så mycket! :) <3
Annie Johansson

Brieditis Eventing

Vad duktiga ni är :D superkul med film!

Svar: Tack :) Vad glad jag blir! :D
Annie Johansson

Emelie Andersson

så fina! :)

Svar: Tack :) <3
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress