...Albertino! Han är så himla fin just nu. Han arbetar alltid korrekt med bakbenen och går i en stadig och fin form. Springer på transporten på första försöket gör han också. Åh, vad jag älskar min nallebjörn!😍 Idag red vi lite serpentiner, skänkelvikningar, galoppombyten och förvändgalopp och han gör allt väldigt enkelt!

Apollo var också duktig idag. Vi red första riktiga dressyrpasset där jag ställde krav på formen och stundtals gick han korrekt. Han behöver ganska lång uppvärmning för när han väl är varm i kroppen så trampar han under sig bättre och då kommer huvudet fram automatiskt. I början red jag mycket serpentiner och åttvolter. Jag red även lite öppna och några skänkelvikningar. I slutet gick han väldigt fint så då testade jag på några travlängningar och OWAW vilken trav han har! Den är inte lika välutvecklad som galoppen men har alla kvalitéer. Jag testade även på att rida en halvdiagonal i galopp. Jag ville se om Apollo bytte galopp direkt eller om han skulle gå in i den förvända. Det blev några fina galoppombyten haha! Jag får helt enkelt introducera förvänd galopp för honom. Nu förstod han inte riktigt vad jag ville. Han blir aldrig obekväm när det blir missförstånd utan är väldigt förlåtande. Min snälla häst.❤

Q red jag ett dressyrpass på idag också. Endast ett joggpass i alla gångarter och det var inga konstigheter. Jag älskar denna julledighet som gör så att jag hinner rida tre hästar. I januari åker jag tillbaka till skolan och då kommer jag att prioritera att Apollo får alla sina ridpass. Albertino får gå fyra dagar i veckan i värsta fall. Från och med februari har jag bara mina två nallebjörnar att ta hand om och jag hoppas att jag och Apollo är redo för träning då.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress