17 juli 2018

Pusskalas

Allmänt

Igår bjöd Q på ett riktigt pusskalas när jag kom för att ta ut honom på en tur. Jag la ut en film på min instagram: anniehorselife. Han tyckte bara att det var för skönt att bli kliad på halsen! 

Uteritten igår gick bra. Vi red i skogen så det var lite skugga hela tiden. Jag red bara i skritt och trav men gjorde mycket övergångar och satt ner och jobbade honom i traven. Förra veckan red jag mestadels i hoppsadeln så det var skönt att sitta i dressyrsadeln där jag känner mig mer "hemma". 

Idag blev det istället ett pass tidigt på banan. Vi red förvändgalopp som känns lika enkel som den rättvända. Vi gjorde även några skänkelvikningar i trav. Övergångar kan vi aldrig göra för många, de bästa blev från galopp till halt och galoppfattning från halten, liiiite överambitiös häst.

Imorgon ska vi iväg på träning! Taggad till tusen! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress