27 november 2018

Vintern är här

Allmänt

Vecka 48 är här, den vecka som jag har längtat så mycket till. Dagarna spenderas mestadels på mitt kontor där jag försöker göra analyser och komma fram till hur jag på bästa sätt skall angripa problem. Det är utmanande och roligt och eftersom jag har några veckor på mig behöver jag inte känna mig stressad men självklart vill jag hinna med så mycket som möjligt tills årsskiftet. I vilket fall trivs jag väldigt bra på kontoret som är gränsen till för stort för endast mig och det känns som att jag har lyckats med att göra ett gott intryck hos alla arbetskollegor.

Vädret har slagit om nu och det är flera minusgrader, frost och på vissa ställen även snö. Dessutom skiner solen om dagarna och jag älskar detta vädret men det har bidragit till att jag har blivit väldigt förkyld. Positivt är att jag lyckades hålla mig frisk under tävlingen i söndags. 

Tävlingen med Q gick bra. Han blev spänd för åskådarna men var ändå lyhörd och slappnade av emellanåt. Jag gav inte upp på banan utan red varje moment så bra som jag kunde och det resulterade i en andra placering. Självklart hade det varit roligare att ha visat upp honom från hans bästa sida men ibland försvann spändheten och han glimtade till. Till nästa gång vet jag att han kanske behöver en förklass för att hinna kolla runt och slappna av på banan. Med mer träning blir det med största sannolikhet toppen.

Albertino reds igår, måndag. Han var som alltid väldigt pigg. Jag tror att han kan bli riktigt fin efter igångsättningen om jag bara är konsekvent i min ridning. Han kräver väldigt mycket tydlighet i ridningen och drivning. Jag har tyvärr inte kunnat hålla honom i tävlingsform under tiden jag har haft mina studier i Ljungby men nu är han på väg till toppform igen. Denna veckan rids han fem dagar av mig: måndag, onsdag, torsdag, lördag och söndag. Första veckorna nu fokuserar jag endast på lösgjordhet och att hitta ett jämnt stöd i en lång och låg form. På söndag hoppas jag att jag kan hinna rida honom i ridhuset så att han får gå på något mjukare underlag än det som är utomhus nu. På söndag har jag även planer på att gå på julmarknaden i Kalmar, det blir denna veckans höjdpunkt!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress