30 september 2018

Kroppshets

Allmänt

I veckan kollade jag på Kroppshets, en serie där Mia Skäringe lyfter upp ämnet och pratar om sina egna erfarenheter av kroppshets. Första avsnittet handlade till stor del om bildreducering och hur många redigerade bilder vi varje dag möts av. Att man skall vara naturligt vacker men inom väldigt strama ramar. Det var en väldigt bra serie som jag starkt rekomenderar!
 
 
Passande nog fick jag en läsarfråga om varför jag aldrig publicerar selfies, dvs bilder på mig själv utan filter. Det påståendet är faktiskt inte helt sant och absolut inget medvetet val. Jag tar väldigt sällan selfies nuförtiden och oftast lägger jag upp hästbilder på bloggen. Snapchat är den enda kanal där jag tar selfies och där använder jag nästan alltid roliga filters då det är hela snapchats grej. Jag har helt enkelt inte reflekterat något över detta, mer än att jag hemskt gärna vill höja bildkvalitén på bloggen. Det är väldigt bra med inputs annars så kör man på i samma, gamla, dåliga spår. Här nere har ni två bilder på mig helt utan filter och dessutom en på mig osminkad:
 
 
Ha en fin söndag så hörs vi!❤
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress