I början blev det 7:or, 7.5:or och någon 6.5a. Travdelen va jättefin. Jag tyckte att serpentinbågarna inte blev helt bra men jag fick en sjua på den så det var ändå "ganska bra". Sedan något innan galoppen fick jag ont i benet, eller kanske mer ont i benet är bättre att skriva. Jag tappade vänstersidan eftersom jag tappade vänsterskänklen och då rasade poängen till 6:or och 6.5or också två 5.5:or där jag inte alls fick han runt vänsterskänkeln. 64% blev resultatet och det är jag nöjd med ändå. Om jag hade varit frisk och kunnat rida hela programmet så hade vi fått så mycket högre! Men det känns bättre att få 64% för att man har missar på halva programmet (typ) än om jag skulle ha legat stadigt på 6,5 poäng på varje del. Det visar ju att vi kan få så mycket mer poäng om vi bara slipper dedär missarna. 
Fick kommentar från domaren att Tino inte var ställd till vänster. Också att jag hade olika längd på stiglädrena... Saken var den att jag vinklade vänsterknät jättekonstigt och kunde inte ha det mot honom ordentligt i slutet. Jag kunde inte få honom rund för innerskänklen när det inte fanns någon skänkel där. Samma sak på högersidan, han kunde inte få något stöd från ytterskänklen.

Jag är jätteglad att Albertino tog det så lungt fast jag inte hade skänklen mot honom. Ibland blir han spänd och springig då men idag var han lugn och gjorde så vi fick 6:or fast jag inte red.

Skritten var riktigt bra idag! 7,5 poäng på den. Hans skritt har blivit så fin nu när han slappnar av på banan. Lite skillnad för ett år sedan kan jag lova.
Det är så roligt att åka iväg med honom! Han springer på transporten och är lugn, snäll och lite taggad på tävlingen.

Egentligen skulle vi ha tävlat två klasser idag. Det var en som efteranmälde sig och skulle rida i ett lag och då fick hon vara med i stället. Det var tur att jag anmälde mig till två klasser, annars hade jag inte fått vara med idag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress