Idag har jag hunnit med att räfsa paddocken och rida ett dressyrpass på Albertino. 

Dressyrpasset gick bra. Jag red idag utan padd under sadeln då sadeln faktiskt ligger bättre utan padd. Jag hade inga höga förväntningar att Albertino skulle tycka det var okej att rida utan padd. Jag vet ju hur han är, om inte minsta detalj är som det alltid har varit så protesterar han oftast. Idag gick han som vanligt så jag blev jätteförvånad men väldigt glad. 

Jag tycker det är snyggast att rida så "naket" som möljigt; utan padd, förbygel, martingal, spö, starkt bett osv. Det betyder inte att jag själv inte har ridit med dessa hjälpmedel för det har jag och vissa använder jag fortfarande. Men jag tycker det ser proffsigare ut desto färre hjälpmedel man behöver. Och jag tycker det ska bli skönt att slippa dendär padden nu och att det kommer se snyggare ut utan padden.

Nu ska jag hoppa i duschen. Det blir middag klockan ett hos mormor så jag tänkte cykla dit vid halv 1. Vi får se om jag hinner fixa iordning mig tills dess. Jag måste senast cykla 12:40 och om jag inte hinner bli klar till dess får jag ta bilen ner med de andra i familjen..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress