Det blev ingen  uppdatering på bloggen här igår men jag skrev på inlägg... dock hann inget bli färdigskrivet igår. Att börja med inlägg är enkelt men att avsluta de är svårare.

Igår hände inget spännande mer än att jag fick till ett riktigt bra pass på Albertino. Vi åkte upp till ridhuset i Åseda (familjen mötte upp mig vid busshållplatsen med hästtransporten). Albertino och jag fick till en bra känsla från början och sedan blev det bara bättre och bättre. Vi testade på alla "växlar" som mellantrav och lite annat smått och gott. I slutet så travade jag Albertino på långa tyglar på en 20 meters volt och sa ptroo för att sakta av och det fungerade jättebra. Dock var det svårare i vänstervarvet, men det gick ändå bra.

Överlag känndes deet bra, fast Albertino blev lite stark i vänstersidan i högervarvet. Det känns riktigt bra till tävlingen på lördag. Nästan så bra att jag blev sugen på att rida även en LA:1. Idag blir det träning för Bisse, där jag tänkte rida hela passet kanske, beroende på hur Albertino känns. Om han är lite stel och svår i en sida så får Bisse hoppa upp. Bra att ha en tränare som både kan rida och lära ut. Albertino är nog många gånger mer komplicerad att rida än vad han ser ut från backen. Man måste rida honom samtidigt som man inte får göra så många signaler, små, tydliga och få signaler behöver han för att gå bra.

Något annat som hände igår var att jag såg att RMK & Toppen hade lagt upp en ny låt på spotify. Jag lyssnade på de väldigt mycket för 3,4 år sedan men följer tydligen fortfarande dem på spotify. Här får ni deras nya låt:

Jag hoppas att alla kan se låten och lyssna på den med hjälp av en liten enkel kod som jag skrev in. Hoppas det fungerar på alla datorer. Tyvärr fanns den inte på youtube, enklare att bädda in saker till bloggen därifrån! Annars får ni lyssna på denna låten: (4 år gammal dock... och ganksa uttjatad, iaf i mina öron.)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress