Igår var jag och Tor ute med Albertino. Vi red först en sväng till sjön. Tor skrittade dit och sedan fick jag trava hem. Albertino var pigg och då han lätt kan springa från en kändes det bäst att jag red honom hem. Jag trodde han skulle vara något lugnare då jag dagen innan red en ordentlig runda som han blev både trött och svett av. Man kanske även bör nämna att han galopperade runt i hagen och hoppade när vi skulle hämta honom.
Hemma red jag Tino i paddocken. Han var väldigt mjuk och fin men lite för känslig och då missuppfattade han mina hjälper och signaler. Han var dock sammarbetsvillig och försökte göra rätt för sig. När jag hade travat och galopperat fick Tor sitta upp och skritta och trava lite.

Senare på kvällen var vi med på Lucia/fackeltåg med ryttarföreningen. Jag hade ingen häst med mig då Tino nog inte hade klarat av att gå mitt i ett led bland bilar och folk. Istället var jag och Tor ledare till några. Fackeltåget blev bra. Några hästar var lite spända och rädda men alla ryttare satt kvar på hästarna. Jag tror att de flesta uppskattade vårt tåg med alla hästar och bilister visade stor respekt. Dock var det några cyklister som passade på att sladda vid hästen jag ledde så den började galoppera. Det är tyvärr sånt man får räkna med kan hända och det är precis därför jag inte tog med mig min häst. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress