10 augusti 2017

Provridningen

Allmänt

Jag har nämnt att jag idag skulle iväg och provrida en häst. Det är vissa som har frågat lite mer angående det och jag har svarat på frågorna och fått  tillbaka som svar att det allt låter för bra för att vara sant. Det handlar om att vara delfodervärd åt en en häst (för en väldigt liten peng) då jag absolut inte har ekonomin att köpa en häst i den prisklassen och det innebär också mindre tid och arbete för mig att dela hästen med dess ägare.

I vilket fall åkte jag och kollade och provred hästen idag med höga förväntningar. Det bästa av allt är att både häst och ägare levde upp till mina förväntningar och lite till faktiskt. Jag har aldrig tidigare ridit en så välutbildad häst så det var verkligen superkul. Såklart kunde jag ha ridit lite bättre men alla knappar kan man inte hitta på 30minuter och det viktigaste av allt var ändå att hästen trivdes med mig på ryggen (frustade nöjt när jag red!) och jag trivdes med den. Kan säga att det är en av de högsta hästar jag har suttit på men den har mycket manke och mjuka gångarter så efter ett tag kändes det inte alls högt men när jag hoppade ner så blev jag påmind om hästens höjd igen, haha. Dock var den gudasnäll från marken (jämfört med vildhingsten Tino är såklart alla hästar det men han var verkligen dendär stora snälla hästen).

Så pirrig att få börja rida och träna med denna hästen (och i framtiden kanske även tävla lite). Från att ha fundera på att ta en paus från hästarna till att få bitarna att falla på plats med Tino igen och börja rida en riktigt välutbildad läromästare till häst så har verkligen min motivation till allt med hästarna kommit tillbaka igen.
// kopiering av bild förbjuden //
Sofia Ekbring

Blir ju jättenyfiken!! Vill du berätta mer? Så kul och skönt att det känns bättre med allt igen, ibland behöver man något extra för att orka och inse varför man egentligen håller på med det man gör, och om man fortfarande vill det!

Svar: Då jag inte äger hästen så tänkte jag höra med ägaren innan jag skriver ut allt om honom och lägger upp bilder. :) Men jag kommer att rida honom 2dagar i veckan för 400kr/månaden och han är tävlad MSV dressyr och 130hoppning. (Den infon fanns med i annonsen så därför känns det OK att skriva ut den.)
Annie Johansson

Josefin

Men åh vad kul! Det är verkligen kul att rida storhäst, speciellt när de är välutbildade och fin :)

Svar: Ja! :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress