Visste ni att människohandel är den tredje största organiserade brottsliga verksamheten i världen? Det är oförlåtande att ett barn säljs i sexhandel men verkligheten är än mer samvetslös med sina 2 miljarder varje år exlusive ett stort mörketal. Jag förstår att barn blir utnyttjade sexuellt och har blivit införstådd med att det förekommer då jag själv blev sexuellt utnyttjad som barn. Jag kan sätta mig in i hur varje barn bakom siffran mår och känner sig och det är känslor som inte någon levande varelse någonsin ska behöva känna. Hur människor kan sälja och utnyttja barn sexuellt är något jag är oförmögen att förstå fastän jag i rättsal själv har ställt frågan. Sexhandel, sexuellt utnyttjande, sexuella övergrepp och andra sexualbrott är ämne som många i samhället tystar ner och jag förstår inte varför orden/-et ska vara fyllt med skam och intolerans. Visste ni att varje barn har rätten att få göra sin röst hörd och att få sin berättelse bemött med respekt? Att tysta ner, ifrågasätta och skuldbelägga barn och berättelserna är ej respektfullt. Jag talar utifrån mina egna erfarenheter i Sverige där vi skall ha kommit långt i denna fråga men tyvärr är det inte sanningen. Alla barn i Sverige är inte införstådda angående deras mänskliga rättigheter och rätten att bestämma över sin egna kropp. Problemen är så pass stora i Sveriges samhälle att det inte borde vara svårt att förstå hur stor denna fråga är i länder som Bulgarien, Nepal och Ghana. Vi kan inte längre blunda för all ondska och orättvisa i världen, vi måste kämpa mot den.

När politikernas lagar är ett misslyckande föds hjälporganisationer för att sträva mot de mänskliga rättigheterna. Musikhjälpens tema 2017 är "barn är inte till salu". Det är hjälporganisationer som musikhjälpens insamlade pengar går till och en insamlingsbössa mitt hjärta klappar extra hårt för är Carl Hedins ryttarbössa. Jag vill önska av er, mina kära bloggläsare att ni klickar in på länken och skänker en peng för alla barns rättigheter. TACK!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress