Idag är det dagen innan tävling vilket betyder att jag har lite förberedelser att stå i. Jag är ledig idag och har spenderat morgonen med lite plugg och precis varit ute i stallet och mockat. Bäst att mocka innan det blir för varmt. Jag har satt upp några cavalettibommar som jag tänkte att vi skulle rida över ikväll. Som jag har skrivit innan är det väldigt bra för att träna upp Tinos gångarter och få honom att jobba med ryggen men cavalettibommar har inte riktgit funkat innan träningen i onsdags. Tidigare har han bara galopperat över de som en studs och varit övertygad om att det är så man ska göra. Om jag har bromsat honom och försökt "tvinga" honom att trava har han egentligen bara blivit mer på och någon gång tagit alla bommar i ett hopp.. Hoppas vi kommer ihåg hur man gör idag. Packa transporten gör jag såklart efter jag har ridit och putsat all utrustning. Jag hade inte tänkt duscha Tino idag men jag tror att han kanske vill det ikväll med tanke på varmen och han älskar att bli tvättad och få drick ur vattenslangen är en favoritsak.
 
Innan det är dags att rida hästen ikväll ska jag forsätta med lite plugg och sedan kommer T. Vi pratade igår om att ta en sväng till sjön. Vi får se hur planerna blir. Vädret forsätter att leverera med sol, blå himmel och 27grader!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress