16 november 2017

Veckan flyger iväg

Allmänt

Denna veckan har gått så fort! Senast jag loggade in här var det måndag och nu är det torsdag. Jag har haft fullt upp som ni förstår, iaf igår men ett pass på hästen förgyllade min kväl. Jag red lite senare än jag brukar, vid 18 och därför blev det ett pass på banan. Det var ett tag sedan jag red ett dressyrpass och med dressyrläder men det gick jättebra! Kalle gav mig en stadig kontakt så jag kunde fokusera på mina hjälper och då framförallt min hand. Jag försöker att lära mig att bromsa med armbågen istället för handen och lära om och lära rätt men det är lättare sagt än gjort. Likaså försöker jag att hålla handen så stilla som möjligt men skänklarna och benen vill ofta sammarbeta. När jag driver med skänkeln vill handen automatiskt röra på sig. Lite frustrerande emellanåt men jag vet mina svagheter och jobbar på dom och det är ju positivt! 
 
Det har hunnit att komma snö denna veckan också! Jag älskar snö och det bästa är att båda Kalle och Albertino har snösulorna på och därför välkomnar jag mer snö. Jag tänkter att det därför (kanske?) är okej att börja julpynta nu och hoppas hinna göra detta i helgen.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress