2 september 2017

Min födelsedag

Allmänt tävling

Dagen började med att stiga upp 05:30 för att åka iväg på tävling till Öland. Tyvärr tråkigt väder med regn men både framridning och tävlingsbanan var i ridhus så det gjorde inget förutom när Tino var tvungen att lämna framridningen för att kissa på en gräsplätt utomhus.. Albertino kändes inte helt med mig i början av framridningen men efter 35minuter så släppte han och blev väldigt fin i kroppen. Jag hade en fin gummibandskänsla. Tyvärr red jag fram honom för mycket så han blev trött innan start och orkade inte riktigt. Jag red fram lika länge som vanligt men med kanske mindre skrittpauser och nu har han även fått sin vinterpäls + att han hade åkt i transport 1,5timme. Det finns många faktorer som spelar in men i vilket fall blev han trött. 


Inne på banan så red jag han i låg och rund form i trav i volter från A ner till C. Han reagerar ofta på domarbordet och då är det bättre att visa det snett ifrån istället för att rida rakt mot det. När jag fick startsignal tog jag upp formen och kände att frammåtbjudningen inte är var där den brukar vara och jag tyckte att halten blev lite hastig och sådär, men vi fick en 7a i protokollet på första momentet. Ingen toppenkänsla under programmet men flera 7or och såklart tråkiga 6or. Vi slutade på 66,5% vilket är en bra procent och om det hade varit i våras så hade jag varit väldigt glad över den! Idag kan vi bättre och det som tidigare var vår högsta nivå har blivit vår lägsta nivå. Det var svårt att rida han när jag kände att han inte riktigt orkade så jag krävde inte lika mycket som jag brukar då Tino helt enkelt inte orkade och kanske hade börjat protestera inne på banan. Det skulle vara så himla kul att få till en ritt där han är avslappnad, frammåt och mjuk i kroppen. Jag hoppas att det kommer snart! Jag blir inte längre nöjd över en bra procent utan vill ha dendär goa känslan inne på banan. Varför nöja sig med en bra procent och en rosett när man heter Annie lixom.. 

Jag har även haft kalas för mig i eftermiddag och grillat på kvällen. Trevligt, trevligt! Tårta fick jag så jag behövde inte fixa med det, väldigt skönt även fast det såklart är roligt att baka men tidskrävande. Jag fick även fina blommor och presenter. Till mig själv köpte jag en ny mobil häromdagen då jag fick 75% rea på en Samsung S8. En väldigt bra mobil och ett extra stort + till kameran. (Alla bilder i inlägget är tagen med den.) 

Nu kallar sängen,  godnatt! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress