Idag hade jag min första träning med Q och det för en tränare som var helt ny för mig. Jag var faktiskt lite nervös idag för vad tränaren skulle säga om min ridning (och jag brukar aldrig vara nervös). Q kräver att man har en god sits och jag klarar inte riktigt av att sitta på honom i traven än och känner mig ibland som en nybörjare. Jag har inte ens ridit honom 5 gånger än så det är inte konstigt att jag som amatörryttare inte har hittat det riktigt än då han är en stor häst med STORA gångarter. I alla fall så inleder Jill med att säga att jag har en god sits och handhållning och berömmer min position på hästen! Direkt kunde jag andas ut och aldrig under ridpasset behöva känna att jag är en för dålig ryttare för hästen. Vi jobbade mycket med övergångar och sidvärtsrörelser och det kändes bättre och bättre ju mer jag red och desto fler knappar som jag hittade. Jag behövde bli påmind om att jobba lite mer med min svaga vänstersida och då blev känslan helt annorlunda, till det bättre såklart. Galoppfattningarna är så enkelt på honom så de gick absolut bäst. Det var en givande träning där jag fick lite hjälpmedel för att rida mig in på Q ännu fortare. Q var som alltid positiv till arbetet och att sitta ner i traven klarade jag ju faktiskt av! Jag ser redan fram mot nästa träning. Har gått runt med ett leénde på läpparna hela dagen efter träningen och svävat på moln. Han ger en så häftig ridkänsla när man rider rätt. Så glad jag är över möjligheten att få utvecklas på denna fina häst.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress