21 augusti 2018

Godmorgon!

Allmänt

Nu sitter jag här med min morgongröt och bloggar, en helt perfekt start på dagen. Det känns som en måndag med tanke på att jag var ledig igår och börjar skolan idag. Det ska bli spännande att möta sin klass och inte minst mentor. Jag har haft kontakt med skolan under sommaren så jag hoppas och tror att dom tar väl hand om mig. Jag kan känna mig väldigt vilsen i nya miljöer med nya personer och allt nytt kan bli väldigt överväldigande. Precis som andra personer med autism kan jag inte välja vilka intryck jag ska ta in utan tar istället in allt. Då blir hjärnan lätt överarbetad och väldigt trött. Jag har valt att vara väldigt öppen med mina svagheter och inte försökt dölja dom så jag hoppas att jag kan få en anpassad studiegång för just mig.


Efter skolan har jag en hästfri dag. Det känns lite konstigt men jag kan inte pendla 10mil till Albertino hur mycket jag än skulle vilja. 1:a september kommer han äntligen hit! Lång väntan..
Istället ska jag till granngården efter plugget och inhandla lite till Q och sätta mig ner och skriva några inlägg hit. 

Hoppas att ni får en fin dag! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress