23 augusti 2018

Lång dag igår

Allmänt

Igår var jag på utflykt med klassen. Vi var på ett mysigt ställe vid en å och en linbana. Vi räknade bland annat på hur stor volym vatten som rann längs med ån och hur mycket pengar som ett vattenkraftverk skulle kunna ge med den rörelseenergin som blev. Det bjöds även på grillat och mentorerna bakade äppelpaj till oss. Det var en mycket trevlig dag. Jag kom hem vid kl 4 och tog det lugnt till kl 5 då jag åkte till Q och red ett dressyrpass. Jag var hemma redan kl 8 och hade då två timmar över innan det var läggdags. Underbart att ha stallet så pasa nära.

Idag ska vi besöka några företag och bli bjuda på lunch av några från näringslivet. Efter lunchen börjar min företagskurs! Jag anser själv att jag kan väldigt mycket inom att driva företag och räkna på årsredovisningar m.m. men man blir aldrig full lärd och jag antar att det är bra att ha ett skriftligtintyg på vad man kan. Efter plugget åker jag hem till Albertino och stannar nog där över natten.
Dessa två tycker jag så mycket om!♡

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress