21 augusti 2018

Min hästfria dag..

Allmänt

... blev kanske inte så hästfri då jag var hos Albertino i eftermiddags. Jag slutade skolan tidigt då vi endast hade lite introduktion. Jag har inte fått någon bild av skolan än på bara en dag men jag har positiva förväntningar. Direkt efter skolan körde jag till Granngården för att uträtta några ärenden och sedan åkte jag vidare till min lägenhet för att diska och städa. När allt var klart hemma hade inte klockan slagit två och därför bestämde jag mig för att rida Albertino. Imorgon ska jag rida Q och det känns bättre att kunna lägga hela kvällen med honom istället för att behöva stressa för att hinna med två hästar. Imorgon ska jag även på utflykt med min klass och kommer därmed hem sent. 
Albertino har redan börjat sätta vinterpäls och snart kommer han att se ut som en isbjörn igen, eller rättare sagt en stor pälsboll. Skogen hemma är full utav älgflugor och därför red vi ett dressyrpass på banan idag.  Ridpasset gick bra men det blir lite tråkigt att alltid träna på banan såklart... Att galoppera uppför backarna i skogen tycker han är väldigt roligt men så fort man skrittar biter flera älgflugor honom och då är det såklart inte lika kul längre. Det blir mer uteritter när han flyttar till Blädinge, där finns många vägar längs med ängarna och inte några älgflugor över huvud taget. Flytten blir av om två veckor och tills dess kommer jag att försöka pendlla så mycket som möjligt, även under veckodagarna. Självklart tar det mycket tid och kostar en del men det fungerar en sådan kort period som två veckor. Vad gör man inte för sin älskade vän?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress