Idag är det min första vecka med Apollo. Planerna är att börja rida honom denna veckan och få hans sadel och hovar kollade. Han är i stort behov av snösulor nu när det är vinterlandskap. Jag tänkte motionera honom idag, onsdag, torsdag, lördag och söndag. Han har tagit flytten med ro och varit väldigt avspänd. Förra ägarna förvarnade mig med att han kunde vara väldigt spänd och på tåna första veckan men det har jag aldrig upplevt honom i hagen eller vid hantering med undantag för avlastningen. I ridningen blir han spänd och frågande när han inte förstår men gör inget dumt! Han springer inte ifrån mig och stänger inte heller av mig utan spänner "bara" till i ryggen vilket är helt förståeligt. När vi lär oss kommunicera med varandra och förstå varandras signaler är jag helt övertygad om att spändheten kommer att försvinna. Då kan han även bli helt trygg med mig men det kommer somsagt att ta tid. 
 
Det är däremot sista veckan innan jul och sista veckan på min praktikplats. Jag skulle absolut kunna tänka mig att jobba som teknisk projektledare i framtiden på denna arbetsplatsen. Inom några år hoppas jag dock att jag har skapat mig något eget företag. Jag vill inte jobba inom hästnäringen då jag endast vill att det skall vara en hobby utan någon press. Jag har bara som krav att det skall vara roligt med hästarna, vilket det är på dethär sättet för mig. Med andra ord vill jag inte leva på hästarna och min hobby. Jag tror att jag vill leva på texter och bilder, det är det som jag har äkta talang för. Jag behöver bara komma på i vilken form jag vill göra det och hur jag kan få en ekonomisk vinning av det. Just nu är jag väldigt nöjd över att vara projektledare och kanske om några år frammåt i tiden också, det får framtiden visa.
 
Apollo
Netti Starby

Så klokt av dig att du känner så angående jobb och din hobby med hästarna. Jättefin bild på Apollo! Kramis

Svar: Tack, kram <3
Annie Linnea Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress