18 december 2018

Första ridpasset

Allmänt

Morfar kom ut och hjälpte mig med Apollo och stallet igår eftermiddag. Jag ville helst hinna rida Apollo innan det blev mörkt och inte vara helt själv på gården och då ställde morfar upp som alltid. ♡ Apollo var lite spänd i stallgången eftersom han fick gå ifrån Albertino. Albertino sprang runt i sin hage och kollade efter Apollo men de båda lugnade sig när Apollo gick ut till ridbanan. Jag började med att longera honom. Först fick han skritta och göra halt några gånger och då han gjorde det perfekt började jag trava honom i båda varven. Han lyssnade med öronen, sträckte ut halsen och slappnade av. Han brydde sig inte om sin utrustning eller omgivningen så jag satt upp. Han stod stilla när jag hoppade upp och skrittade avlappnat runt på halvlånga tyglar. Han var avspänd under hela arbetspasset och han jobbade på mycket bättre än under provridningen då han var lite spänd. Jag skrittade och travade bara på grund av underlaget och självklart var formen lite ostadig då han inte har några dressyrmuskler. Han sökte sig frammåt, neråt och blev inte rädd eller spänd för något så det gick över förväntan. När han får musklerna vet jag att han kommer att bli en riktigt fin dressyrhäst då han är så lyhörd på sin ryttare. I helgen ska vi iväg till ridhuset och då kanske jag bjuder på en liten film.
 
Vackra häst♡
Dixi Wonderland

Va fin han är och så gulligt av din morfar att ställa upp :D

Svar: Ja verkligen, min morfar är en klippa!<3
Annie Linnea Johansson

sara

Kul att det gick så bra :)

Svar: Ja men tack! :)
Annie Linnea Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress