20 december 2018

Julstök

Allmänt

Nu är det bara fyra dagar kvar till jul och jag är inte i närheten klar med allt julstök. Jag är bara klar med två julklappar så imorgon måste jag in till stan och fixa de sista. Jag började med att storstäda stallet igår och det är mycket saker som inte används som bör säljas, ges bort och slängas. Eftersom det mesta inte är mitt så får jag ta och sortera allt med berörda i mellandagarna. Laxen gravade jag igår, det är ett måste för mig på julbordet då jag inte är så förtjust av annan mat. Julgran och julpynt har jag bestämt mig för att hoppa över denna jul då jag ändå inte är hemma. Jag är mest hos hästarna om dagarna och nu under jul när man har någon ledig dag över spenderas den hos familjen och släkten. Pepparkasdegen ligger redo i kylskåpet för att bakas ut till ett pepparkakshus. Mina pepparkakshus tar altid flera timmar att göra men iår ska jag försöka göra något mindre och enklare. Jag skulle vilja ta några vinterbilder med Apollo men det behövs inte nödvändigtsvis ske innan jul, dock är det smart att passa på nu när det är snö ute. Fotografassistent sökes.
 
Min gran från förra året - det mest miljöförstörande valet så till er som ej är granallergiker rekomenderar jag äkta gran. Jag bor i en granskog men att ha en gran inne gör att jag nyser konstant med klia, det är likadant med hästarna. Jag har knappt några allergisymtom när jag är utomhus med dem men i stallet nyser jag konstant. 
Alice

Fina bilder!

sara

Mysigt! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress