Apollo fick min dressyrsadel provad ikväll och den låg lika bra som på Albertino. Det har ju känts väldigt bra när jag har ridit med den och jag har själv känt efter så att den inte klämmer eller flyttar sig under ridpasset. Jag är dock ingen expert och det är lätt att man missar något men sadelmakaren tyckte att den låg bra. Inte nog med att jag köper häst efter färg, tecken och namn utan också rygg(!) (Skämtar haha) Apollo var fin idag under passet och jobbade på bra fastän det var riktigt dåligt underlag i paddocken. På lördag åker vi upp till ridhuset och jag kan då rida igenom honom ordentligt med lite galopp också. När jag skulle hoppa av idag så säger jag till min sadelmakare och mor att det är så skönt att Apollo aldrig blir spänd eller rädd för något.... sekunden efteråt rasar snön ner från stalltaket vilken han såklart spänner till för. Han rörde sig dock inte ur fläcken. Otroligt snäll häst är han! Fina lovord fick han idag också.

Albertino fick ett pass på banan efter Apollo. Det är så mörkt på eftermiddagarna så jag hinner tyvärr inte rida ut efter praktiken. Idag var det min sista praktikdag så nu ska hästarna få komma ut i skogen igen! Apollo ska vara väldigt snäll att rida ut på men det är kanske inget man gör första ridpassen. Det är lätt att glömma bort att jag inte ens har haft honom i en vecka. Jag har redan blivit så fäst vid honom. Snäll var även Albertino idag och förvånansvärt lugn. Han är väldigt avundsjuk på att jag rider Apollo och ger honom uppmärksamhet men han får allt vänja sig. Han kommer alltid vara min nallebjörn nummer ett men han måste låta mig ha en nummer 2.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress