Imorgon är det dags att debutera nytt program, LB:2. Det har varit svårt att hitta tävlingar/P&R med klassen och framridning inne och därför var debuten planerad först om 3-4 veckor. Jag lyckades dock se på facebook (tråkigt att arrangörerna inte lägger ut evengemangen på TDBn men har mage att klaga på för få anmälningar..) att Tingsryd har en P&R imorgon med både kort och lång bana. Tingsryd har 2 ridhus på anläggningen och brukar sköta sina tävlingar proffsigt. Jag har fotojobbat där och även tävlat storhästdressyr men det blir en ny tävlingsplats för Tino vilket är superbra! Han brukar kunna bli lite väl taggad och på tåna vid nya miljöer så det är bra att träna på det för oss båda. Imorgon debuterar vi altså programmet men den riktiga tävlingsdebuten för 2018 blir först om en månad. Jag anmälde mig till morgondagens "tävling" igår och har därför fått "stressplugga" in programmet idag.. Programmet är dock väldigt likt både LB:1 och LB:3 som jag kan sedan tidigare så många vägar var redan inlärda. Jag red även programmet under senaste träningen. Jag hoppas att det går bra imorgon och att jag känner att vi kan komma upp i önskade procent, gärna över 65 men allt beror såklart på dagsform. Att Albertino har roligt och kämpar med mig inne på banan är såklart det viktigaste. Man vet även aldrig hur Albertino reagerar på att stå i transporten i 1,5timme.

//EM i Göteborg 2017//
 
Jag har fått starttiden 15:30 vilket innebär att planeringen ser på följande sett för imorgon:
12:00 Göra iordning Tino, knoppa(vilket tar en halvtimme) och rykta m.m.
12:50 Lasta
13:00 Avfärd
14:30 Ankomst (1,5h resa) & urlastning
14:45 Framridning
15:30 Min starttid!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress