Idag tränade jag och Q för andra gången hos min tränare och det gick så mycket bättre! Jag har mycket kvar att jobba på såklart. Han är en stor och rörlig häst som lyssnar för varje liten hjälp så missförstånd blir det såklart. Idag blev det exempelvis några fina galoppombyten istället för travövergångar. Med tiden kommer jag lära mig rida med finare hjälper och framförallt rätt hjälper. Vi båda gjorde vårt bästa idag och min tränare såg stor utveckling på bara 14dagar vilket såklart känns supermotiverande och roligt! Jag vet vad vi behöver träna vidare på - balansen. Jag måste räta upp mitt överliv och göra mig lång och ta fram innerskänkel (så det inte ligger för långt bak) och då hamnar jag i balans och även Q. Jag fick även lite andra små tips och trix att ta med mig hem. 
Såhär nöjd var jag efter träningen idag. Obeskrivligt hur en häst kan ge så mycket glädje och kärlek. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress