Jag har uppdaterat er lite dåligt här om hur det går med mina hästar och hur planen med de ser ut. Det har rullat på väldigt bra med hästarna senaste veckorna. Förra veckan var jag och provred en dressyrvalack som kommer att bli min foderhäst från första april och frammåt. Jag tänkte skriva lite om hur planen ser ut för hästarna den kommande tiden. Det är mycket som händer i sommar med flytt och nytt jobb.
 
Albertino -  Min egna ponny kommer jag att låna ut i juni. Jag har haft flertal provridningar på honom där någon inte kunnat göra en galoppfattning, en annnan inte vågat fatta galopp och för de har han sprungit spänt med huvudet i luften. En 13årig tjej norr om Västervik red honom dock avslappnat och Tino verkade trivas så dit kommer han att flytta i juni. Det är verkligen lugnande och skönt att ha hittat en fodervärd. Varför jag har valt att låna bort honom istället för att sälja är för att jag vill kunna ha sista ordet om det skulle hända något och att jag bestämmer eventuellt nytt hem till honom om det ej skulle fungera.  Fram till juni kommer vi att träna och tävla som vanligt. Nästa tävling är i Tingsryd i april. Jag vill även att han skall få rutin i att hoppa lite innan jag lämnar iväg honom. 

Kalle - Kalle har jag sagt upp avtalet på då jag vill ha en häst närmre mig att rida flera dagar i veckan när jag flyttar. Idag har jag en timme till stallet och rider två dagar i veckan. Kommer jag istället att få mer än dubbelt så kort reseväg kommer jag att ha tid att rida dubbelt så många dagar i veckan. Jag har kommit fram till, efter mycket funderande att två dagar i veckan är för lite att rida för mig. Just nu är det ett bra komplement till Tino men när han flyttar blir det för lite. Samarbetet mellan mig och hans ägare har fungerat jättebra och hon var förstående när jag informerade henne om att jag ville säga upp avtalet. Vi har 2 månaders uppsägningstid så jag kommer att rida honom till slutet av maj.

Q - Q är min nya fodervärdshäst som jag kommer att rida en dag i veckan i april för att sedan öka till tre dagar i veckan i maj. Det blir några intensiva veckor i maj med fem extra ridpass i veckan utöver Albertinos men det kommer säkerligen att bli roliga veckor! Q är en tysk dressyrvalack på 12år som är utbildad MSV dressyr och 110 hoppning. Han är över 170cm i manken och har väldigt stort gångartsregister. Det är mycket häst att rida, speciellt för mig som är 150cm. Jag har tidigare endast ridit en ponny med stora gångarter och det var för två år sedan så jag hade mycket träningsvärk efter provridningen. Q verkar vara en genomsnäll häst och även hans ägare som tillåter mig att träna och tävla honom. Hon är ridlärare och kan hjälpa till en hel del med träningen. 
 
Frida (Kalles ägare) har också varit supersnäll som låtit mig tävla och träna med Kalle. \n
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress